السبت 22 يونيو 2024

نيللي كريم تخرج عن صمتها لاول مرة وترد على هجوم الفنان باسم سمرة وتفاجئ الجميع بشجاعتها وصراحتها الصاډمة؟!

موقع أيام نيوز

خرجت الفنانة المصرية نيللي كريم عن صمتها وردت على هجوم مواطنها الفنان باسم سمرة عليها مؤخرا، حيث كشف أنه سبب تعلمها للتمثيل.

ومن خلال برنامج "تفاعلكم"، قالت الفنانة نيللي كريم: "الكلام ده محصلش أنا آخر مرة اشتغلت مع باسم سمرة في مسلسل "ذات" ودا من أكتر من 10 سنين وبعدها عمر ما جات فرصة أو أي عمل يجمعنا، الكلام اللي هو حكاه مش حقيقي".


كما ردت نيللي كريم على قوله هو والفنانة إنتصار أنها تعلمت التمثيل منهما: "أنه بيقول إني اتعلمت منه التمثيل أنا بتعلم كل يوم لو مخرج بشتغل معاه لأول مرة أو ممثل، واتعلمت منه أه طبعا باسم أستاذ كبير، بالنسبة ليا مسلسل "ذات" كان مهم ودور يخض، وإني أتعلم منه دا شيء مش عيب، والأستاذة إنتصار طبعا اتعلم منها هي أستاذة رائعة الحاجات دي عندي مش مشكلة طول ما أنا عايشه وبشتغل في المهنة دي أنا طول الوقت هتعلم ومرديتش على الكلام دا قبل كده لأن أيوة يا نجوم يا كبار أنا بتعلم منكم وشرف ليا إني اشتغلت معاكم".


وعاتبت نيللي كريم الفنانة إنتصار بسبب تصريح لها إنها كانت ترقص باليه ثم دخلت مجال التمثيل قائلة: "أنا بس مش بحب الطريقة، ألوم على إنتصار لما قالت هي كانت بتاعة باليه وجات، بتاع الباليه مش ماشي في الشارع في أكاديمية فنون ومعهد الباليه وأنا كنت دارسة قسم إخراج مسرح، أنا مش جايه من الشارع دارسة موسيقى وباليه وفن مع ناس محترمة وأساتذة كبار".

واختتمت نيللي كريم حديثها بتوجيه تحية إنتصار على دورها في مسلسل "أعلى نسبة مشاهدة".